Πέμπτη, 1 Σεπτεμβρίου 2016

Τι θα πρέπει να προσέξουμε κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών μας στις πρώτες βροχές του Σεπτέμβρη..

Καλημέρα και καλό μήνα.Τι θα πρέπει να προσέξουμε κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών μας στις πρώτες βροχές του Σεπτέμβρη..

Οι αυξημένες θερμοκρασίες κράτησαν περισσότερο απ’ όσο περιμέναμε αλλά ο Σεπτέμβρης παραδοσιακά θα συνεχιστεί με τις πρώτες βροχές. Η οδήγηση στη βροχή είναι μια διαδικασία δύσκολη, σαφώς δυσκολότερη από την οδήγηση σε στεγνό οδόστρωμα. Στις παρακάτω γραμμές θα δώσουμε ορισμένες χρήσιμες συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να φτάσουμε στον προορισμό μας με ασφάλεια.
Πριν ξεκινήσουμε πρέπει να κάνουμε τρεις βασικούς ελέγχους, με σειρά προτεραιότητας. Πρώτα από όλα πρέπει να ελέγξουμε την κατάσταση των ελαστικών μας. Τα ελαστικά είναι το εξάρτημα εκείνο του αυτοκινήτου που μας φέρνει σε επαφή με τον δρόμο. Συνεπώς αν δεν είναι σε καλή κατάσταση, διατρέχουμε μεγάλο κίνδυνο. Αρχικά ελέγχουμε το πάχος του πέλματος. Όλα τα ελαστικά έχουν δείκτες φθοράς στα 1.6 mm ωστόσο αυτό είναι το νόμιμο ελάχιστο πάχος που πρέπει να έχει ένα ελαστικό. Καλό όμως είναι να μην το εξαντλούμε και να ζητήσουμε τη γνώμη ενός ειδικού. Αν επίσης τα ελαστικά είναι πολυκαιρισμένα με σκληρό πέλμα και ραγάδες στην εξωτερική επιφάνεια, είναι πιθανό να χρειάζονται αντικατάσταση, αφού θα κάνουν το αυτοκίνητο να γλιστρά σε κάθε βρεγμένο κομμάτι. Τέλος ελέγχουμε την πίεση του ελαστικού, ώστε να είναι σύμφωνη με την τιμή που ορίζει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Τον χειμώνα πέφτει η θερμοκρασία, συνεπώς μειώνεται και η πίεση στα ελαστικά και πρέπει να ελέγχουμε τακτικά την πίεση των ελαστικών μας.
Δεύτερον, ελέγχουμε τους υαλοκαθαριστήρες μας. Θα πρέπει να καθαρίζουν τα τζάμια χωρίς να αφήνουν σημάδια και θολούρες, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα τη μειωμένη ορατότητα δυσχεραίνοντας την οδήγηση στη βροχή. Τέλος, θα πρέπει να έχουμε πάντα αρκετή ποσότητα υγρού καθαριστικού για τα τζάμια στο παγούρι του αυτοκινήτου. Αυτό είναι απαραίτητο, μια και σε πολλές περιπτώσεις καταλήγουν στο τζάμι μας βρώμικα νερά που δεν φεύγουν απλά με τη χρήση των καθαριστήρων.
Στο κομμάτι της οδήγησης πρέπει να είμαστε σαφώς πιο προσεκτικοί, απ’ ότι στην οδήγηση στο στεγνό οδόστρωμα. Αρχικά θα πρέπει να έχουμε υπόψην μας πως πρέπει σε κάθε περίπτωση η ταχύτητά μας να είναι μειωμένη αλλά και οι κινήσεις μας σε όλα τα χειριστήρια πιο ήρεμες. Ο δρόμος κρατάει λιγότερο, συνεπώς το αυτοκίνητο θα χάσει την πορεία του αν προσπαθήσουμε να κινηθούμε με τα km/h που κινούμαστε σε στεγνό δρόμο. Η υψηλή ταχύτητα μπορεί να δημιουργήσει και το φαινόμενο του aquaplaning, που αναλύεται στο video. Το νερό δεν προλαβαίνει να απαχθεί από το πέλμα του ελαστικού με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένα φιλμ νερού ανάμεσα στον δρόμο και το ελαστικό. Αυτό το καταλαβαίνουμε από το ξαφνικό ελάφρωμα του τιμονιού. Αν το φαινόμενο δεν επαλειφθεί γρήγορα, το αυτοκίνητο χάνει την πορεία του ανεξέλεγκτα. Μοναδικό γιατρικό, η μείωση της ταχύτητας αλλά και οι ήρεμες κινήσεις στο τιμόνι.

Στον δρόμο πρέπει να αποφεύγουμε τα σημεία που λιμνάζουν νερά ή να ελαττώνουμε περεταίρω την ταχύτητά μας. Από κάτω μπορεί να κρύβεται μια βαθιά λακκούβα που μπορεί να τραυματίσει ή να αποσταθεροποιήσει το αυτοκίνητό μας.Τέλος πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι η απόσταση φρεναρίσματος στο βρεγμένο αυξάνεται, συνεπώς φρενάρουμε νωρίτερα και κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις.
Δύσκολη η οδήγηση στη βροχή και με πολλές παγίδες, ωστόσο η σωστή πρόληψη αλλά και η τεταμένη προσοχή κατά την οδήγηση θα μας βοηθήσουν να φτάσουμε με ασφάλεια στον προορισμό μας.



Με λίγα λόγια

• Σωστή κατάσταση ελαστικών
• Μειωμένη ταχύτητα
• Τεταμένη προσοχή

Ομάδα Elastika4u.gr



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου